autosbiblia

Hogyan válasszunk autószerelőt?

2016. február 24. 11:13 - bloggerm

autoszerelo.jpg
Az autószerelő és az autótulajdonos közötti kapcsolat általában a bizalomra épül, ezért kevés esetben cseréljük le azt a szerelőt, aki már bizonyította szakmai hozzáértését, korrekt áron dolgozik és elvégzi azokat a műveleteket, amiket a számlám és a munkalapon feltüntet. Vigyázzunk! Ha nincs számla és munkalap, akkor mi alapján reklamálunk probléma esetén? Sajnos a papír alapú gondolkodás elkerülhetetlen. Amikor átadjuk a járművet, már akkor érdemes írásban megállapodni, hogy milyen javítások lesznek elvégezve. Így elkerülhetjük, hogy olyan dolgokat kicseréljenek az értesítésünk nélkül, melyek nem szerepelnek a munkalapon.

Sokszor gondoljuk úgy, hogy akkor lehetünk biztosak az alkatrészek minőségében, ha azokat mi vesszük meg. Viszont azt tapasztaljuk, hogy ilyen esetekben drágább óradíjjal dolgoznak a javítók. Ne lepődjünk meg, ha olyan szerelővel is találkozunk, aki a „vitt” alkatrészt nem építi be. Meg kell érteni a másik oldalt is, ugyanis bármilyen probléma merül fel a javítás után az általunk vitt alkatrésszel, azért ugyanúgy ő a felelős, mivel ő építette be.
A gépjárműjavító szolgáltatásra bruttó 20 000 Ft számlaérték (alkatrészköltség+munkadíj) felett 6 havi garanciát kell adni, a számlában rögzített és a javító által beépített alkatrészre pedig 2 év szavatossági kötelezettség vonatkozik. Ha valakinek megengedjük, hogy az autónkat szerelje, akkor illik abban is bízni, hogy a megfelelő alkatrészeket is építi be, ráadásul az óradíjból is gyakran kapunk kedvezményt ilyen esetben. A 2000 után gyártott autóknál különösen igaz, hogy hosszútávon a jobb minőségű alkatrész a kifizetődő, ugyanis a bonyolult szerkezetek és zsúfolt terek miatt a javítási idő jóval több, mint a régebbi típusoknál, így, ha nyerünk is a réven, annál többet veszítünk a vámon... Ne dőljünk be minden ajánlatnak! Csak addig érdemes új szerelőt kipróbálni, amíg az előzővel valami problémánk volt. Ez nem csak bizalom és a nyugalom előnyeivel jár, hanem az adatbázisba bevitt munkalapok alapján az autó „kórelőzménye” is megtalálható a műhelyben, a diagnosztika során előnyt jelenthet a korábbi tevékenységek és a kicserélt alkatrészek ismerete.

Mik a jó műhelyek ismérvei?
Szakképzett, munkájukra és környezetükre igényes szerelők javítják az autót. Ügyelnek az adminisztrációra és jogszerűen járnak el a javítás teljes ciklusa alatt, a kulcsok átvételétől azok visszaadásáig. Ha kérdezünk, készséggel válaszolnak, nem ködösítenek. Az eldöntendő kérdésekre igen/nem választ adnak. A legfontosabb pedig: az autót mindig megjavítva hozzuk el tőlük.

Kiket kerüljünk el?
A garázssoron maszekoló, emelővel és célszerszámokkal nem rendelkező kontárokat, akik sokszor túl sokat ígérnek, majd ígérgetnek, halogatnak, végül sok esetben nem javítják meg az autónkat. Legyünk gyanakvók, ha több nap után hívnak vissza minket, hogy kapacitáshiány miatt nem tudják vállalni az autót. Ilyenkor legtöbbször megpróbálják, de nem sikerült... Gyakran rongálják az autót a próbálkozások során, ezért legyünk résen, és ne a következő szerelőre haragudjunk, aki majd többet kér el, mert korábban olyanhoz nyúltak, amihez nem kellett volna.

Szeretnél erről bővebben olvasni? Az autókról általunk megszerzett tudást és tapasztalatot egy könyvben szeretnénk átadni. Ez lesz az Autósbiblia. A blog tered ad majd annak, hogy megismerjétek a szerzőket, belelássatok abba, hogy miről szól (majd) a könyv. Már a blogbejegyzésekből is sokat tanulhattok. Kövessetek minket

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autosbiblia.blog.hu/api/trackback/id/tr608415682

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása